Ny. 1.sal

Hej alle sammen

Har af fruen fået til opgave at komme med et overslag på hvad det vil koste at indrette den nye 1. sal vi gerne vil have bygget. Vi har fået et tilbud på 300.000 for nyt tag som samtidigt bliver med høj rejsning - et valmet tag med fire tagflader, altså ingen gavle.
Grundarealet er 94kvm2 men taget bliver med overdækket terasse.

Er prisen fornuftig?

Fruen vil gerne vide hvad det så koster efterfølgende når jeg skal til at gå at lave værelser deroppe.

Hvilket andre ting skal jeg tænke på end dette:

Gulv - plankegulve, isolering
Loft - gipsplader, skelet, isolering
Skillevægge - gipsplader, lydisolering, skelet
trappe
Skunk - isolering

Arbejdsløn + materialer til:
El
Varme (skal vi vælge varmepumper?)

Hvad ville I sige prisen er hvis jeg laver det meste selv over en længere periode? Der skal ikke være bad eller toilet og der bliver ca. 70 kvm, deroppe.

Mvh

Jesper

28 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du er rigtig smart for du forberedt dig lidt mere end det lyder til dit projekt er i øjeblikket.
Altså den planlagte tagetage forberedes endnu mere end det er skitseret lige nu.

Forbered så meget som muligt, dvs at du allerede fra starten får isoleringen ført ud i selve tagfladen, det er langt lettere at gøre fra start, end siden. på samme måde vil det være fornuftigt at få monteret vinduerne med det samme, det klan være tagvinduer og eller kviste. Og hvis jeg var dig ville jeg vælge et saddeltag med gavle hvor der ligeæledes monteres vinduer fra starten.

Varmen er smartest at kunne tilslutte til det eksisterende anlæg, med mindre der ikke er tilstrækkelig kapacitet.
Så kan du trække dine slanger i etage adskillelsen og i dine skunke.

Dørene skal du jo også vælge med omhu...

Og når du er ved det, skal der så være en dør med en tilhørende altan??

MVH Njord :-)  Der selv lavede overetage for nogle år siden....


MVH Njord
Hvis det kun er for spær og selve taget + tagrender, så virker prisen lidt høj, også selvom det er med rejsning til udnyttelse af tagetage.

94 x 1.6 = ca. 150m2 tag dvs. 2000,- pr. m2, lad os så sige at spærene koster 40.000,- så er det stadig 1700,- pr m2. tag, som er i den høje ende, men mindre der også er en del Velux tagvinduer med i det tilbud, eller andet som hæver prisen.

Hvad har du af tagkonstruktion på huset i dag da ?

Prisen på ny 1.sal kommer jo an på mange ting, men skal vi 50-70.000,- hvis du laver det meste selv, og ikke vælger de dyreste materialer.

@Njord: Hvor mange kvm er din udnyttede 1. sal, og har du en ide om hvad du brugte på det? Hvis du kunne bryde omkostningerne op i de forskellige dele :-)
Er det meget velovervejet at lave "en høj over" med helcvalm?
@ Njord

Vi blev rådet til at droppe gavle af flere årsager: Der er mere vedligeholdelse, det er dyrere og det passer ikke så godt til huset. Og den vigtigste grund er, at huset ligger ret tæt på fortovet/vejen, så kommunen vil formegentligt ikke godkende projektet.

Vi har endnu ikke sagt ja til noget som helst og havde faktisk tænkt os at udskyde det, men pga. servicefradraget vil vi kunne spare 20.000 og det er da også penge.

Tilbuddet indeholder:

• Nedtagning og bortkørsel af gammelt tag og lægter.
• Rejse nye spær 56 graders hældning med helvalm, spænd på 9 meter samt vandret udhæng på 50 cm.
• Oplægning af 4 lags dif. åbent undertag ( würth) .
• Lægning af klemmelister og nye T1 lægter.
• Lægning af ca. 250m2 sortglaseret Röben tagsten, rygninger samt valm. ( silkemat.)
• Opsætning af nye tagrender og nedløb i aluzink.
• Brug af div.stilladser og maskiner.
• Oprydning.

P.S. Prisen er excl. limtræsbjælker, limtræssøjle samt beregning på disse.


Pris incl. materialer arbejdsløn . kr. 239.600,00
Moms 25 % kr. 59.900,00
Pris i alt incl. Moms. Kr. 299.500,00




@ Koluda

Vi har pt. tagpap med svag hældning.



@ hpox
Er ikke helt med på hvad du mener? Var den til mig?
Annonce
Uden at kende den lokale kommunes praksis på området er mit indtryk at der ofte kan dispenseres for at gavltrekanten kommer til at bryde bygge linierne. Men det kan du jo starte med at debatere med teknisk forvaltning. Du er jo låst på den måde at selve huset kan jo ikke flyttes... Og dermed bliver gavlene jo der hvor de nu er :-)

Hvis du vælger at lave vlam på huset så skal du jo være opmærksom på at du kun får meget få reelle væge til reoler osv. Det gør en del ved dine rums møblerings muligheder....

Så hvis jeg kan råde dig, må det være at checke med kommunen før du beslutter dig endeligt.

Det vil desuden give enklere løsninger når der tænkes vinduer.. det er lettere at montere i facade end i tagflde eller etablere kviste. Inddækningerne er jo foræret i facaden :-)

Arkitektur er jo noget der er svært at diskutere.. men mon ikke dit hus er en bungalov.... Måske Koluda har en god løsning i lommen.....

MVH Njord :-)

MVH Njord
Hej Njord

Jo, det er nemlig en bungalow, men ikke retangulær. Nærmere tre firkanter der er sat sammen. Har lige lavet en hurtig tegning, men hvordan filan tilføjer jeg den?

Følger lige med her da jeg har et ligende projekt:-)
Har lagt den ind i galleriet..
Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis