Isolerings tykkelser imod tag?

Hejsa alle.

Er ved at renoverer hus, og er igang med 1. salen, og har nu fået lyst til at lave loft til kip
Men spær er jo kun ca 200mm.. hvor meget isolering skal der være deroppe? og banker man så bare nogle bjælker udenpå spærene? for at få plads til mere isolering?

Hvad siger reglerne?

Mvh

Morten

47 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du renovere dit tag er der nogle minimums U-værdier der skal overholdes dem kan du se i bygningsreglementet også kan man gå på rockwool og se hvad det modsvare, jeg ville hvis det var mig gå efter ca. 400 mm isolering pt. og så for gundsskyld sørge for det er tæt. Da meget energi mistes ved u-tætheder i dampspærre specielt ved renovering af 1. sal. Da det er meget svært at få dampspærren til at slutte tæt ned til inderside af muren grundet de bærende bjælker/spær som ligger af på ydermuren. Men mine personlige erfaringer har vist at det sagtens kan svare sig at gøre lidt ekstra ud af dette selvom det virker som spild af tid for lidt. Hvilket det bestemt IKKE er.

www.DTKS.dk

Trykprøvning, Termografi og andre byggetest..

God vejledning.

Ja, når man alligevel efterisolere skal man ikke spare på den post.

Jeg ville også smide min. 300mm isolering i alt  ved lejligheden, 400mm er dog den optimale isoleringstykkelse, 150mm mere i taget, også en krydsforskalling med de resterende 50mm isolering.
Ok, hvor meget luft er det der skal være til tagfladen, jeg har læst mig til 70mm, er det rigtigt? og ligger man noget yderst, eller er det bare rockwool?

Mvh

Morten

Ved spærene skal der være 70 mm luft ud til isoleringen hvis undertaget er banevarer (diffusionstæt). Ved alt andet end banevarer er det 50 mm.

Husk vindspærre ved tagfoden!

http://www.lyrk.dk
Annonce
Der er intet undertag, det er bare etanit tag.
Vindspærre? Det skal jeg da vist have googlet

Mvh

Morten

vindstop, ikke vindspærre.....min fejl

http://www.lyrk.dk
kun ved tagfoden, skal det ikke være hele vejen op?

Mvh

Morten

Ja, meget gerne vindpap over isoleringen, men ved tagfod skal der monteres et vindbræt / vindplade...
super

Mvh

Morten

Der er yderligere 37 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis