kan man male plast vinduer???

hej jeg har nogen brune plast vinduer fra primovinduer.  farven brun er jo ikke så pæn , syntes jeg ikke. derfor vil jeg gerne male dem hvide. nogen som ved om det kan holde? og hvad jeg skal male med?? og kan man evt male med en dyr spray maling??
håber på mange svar.

 
hej jeg har nogen brune plast vinduer fra... Vis hele indlægget
44 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hurra....!

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Jeg har malet en plasttank på en lille motorcykel for mange år siden.. Da jeg solgte den var malingen stadig flot.
Forarbejdet var det vigtigste.. købte noget specielt affedter som blev brugt sammen med en speciel grov og hård svamp.
Jeg købte affedter, grunder og maling hos en autolak forhandler og mærket var akzo nobel.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

man maler jo heller ikke en bil med en pensel

 
Det gør man nemlig ikke.
Man bruger rulle!!!

Skrevet af hpox på 17 apr 2011 18:07
Det gør man nemlig ikke.
Man bruger rulle!!!


hehe

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
Skrevet af epoke på 17 apr 2011 17:38
man maler jo heller ikke en bil med en pensel


Sikkert ikke, aner jeg ikke noget om jeg er ikke autolakere. Men du maler næsten med sikkerhed heller ikke en bil med samme type maling som du maler vinduer med.
 Men mal I bare Jeres vinduer med sprøjte... Husk lige at dække, især naboens mercedes af inden du går igang med sprøjtepistolen.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Hej

Kontakt en seriøs farvehandler (som f. eks. Flugger) og få vejledning i behandlingen her og følg den så nøje.
Gummilister o.l. må absolut ikke malerbehandles, da der kan opstå uhensigtsmæssige forbindelser/vandringer som kan ødelægge listerne.

Altså en penselmaling som sagtens kan gøres pænt.
Jeg ville sku prøve folie i stedet... det ville man nemt kunne...Der skal jo ikke så meget folie til da det ikke er så brede kanter...

Hvis ikke ville jeg tag fat i det vindows fabrik der her lavet dem og høre hvis de ville bruge.. det kan jo være du kan køre en eller to liter ved dem...

Men som sagt før vil jeg sku smide folie på... det er jo ikke svære end man gør det til....
Folie.
Hva'for no'et folie?
Vita Wrap?
men er der nogen som har prøvet at male plast vinduer??? nogen som kender nogen som har prøvet? og ved hvad de brugte af maling og om det holder i flere år uden at skalde af igen?

 
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også