kan man male plast vinduer???

hej jeg har nogen brune plast vinduer fra primovinduer.  farven brun er jo ikke så pæn , syntes jeg ikke. derfor vil jeg gerne male dem hvide. nogen som ved om det kan holde? og hvad jeg skal male med?? og kan man evt male med en dyr spray maling??
håber på mange svar.

 
44 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at søge her på siden.

Hint: http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/22268
Mange biler i dag er med mange plastdele.......... og de er lakerede.

Vil da tro at du godt kan. Prøv på et enkelt vindue.

Rens det godt af og matslib for at få malingen til at hæfte bedre.

Som hpox ville sige : uden ansvar .

held og lykke med projektet.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

er der nogen som har prøvet med spray maling?

 
Det kan lade sig gøre, men nok ikke noget der er holdbart ret længe. I hvert fald sørge for at mattere dem, vask og grunde dem. Evt lade en grunder hærde godt igennem inden den for et nyt lag.
Spraymaling? Held og lykke med ikke at ramme glassene.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
hej jacko

hvis spraymaling ikke holder længe så kan det godt være det ikke er det jeg skal gøre.. vil gerne have en holdbar resultat. da jeg har da jeg har 18 vinduer og 1 dør.. som jeg gerne vil have malet...

 
Annonce
er der måske nogen som har prøvet med spraymaling?

 
Jeg ville nok dække ALT omkringliggende af og så male det med trykluft malepistol.
Det bliver ikke til at få jævnt med en spraymaling...
Du skal nok matslibe karmene og så give det en hæftegrunder først uanset hvilken løsning du vælger.

Et andet alternativ jeg har set benyttet er, at få lagt en folie over, ligesom man gør ved nogle biler i stedet for lakering.
Holder det på biler i vaskehal osv, skal det såmænd nok også holde på vinduer... men det er nok næppe en mere økonomisk løsning at få en mand ud og gøre det.... ?!
Prøv at læse her, nu fandt jeg lige den første og bedste på google men mange forskellige producenter laver hæftegrunder;
http://www.dyrup.dk/dyrup/produkter/inde/grundere/dyrup%20haeftegrunder.aspx

Det interessante er at der direkte står at det sikrer vedhæftning på hård PVC...

er ikke håndværker og har til min kones store fortrydelse nogle gange urealistiske forventninger til hvor hurtigt ting kan laves :)

steffenh
lyder intresant bare øv de ikke skriver prisen på det he he.. gad vide om det er på vandbassis ?

 
prøv her;
http://flugger.dk/Maling/Indendoers/Trae_og_metalmaling/Grunder_til_haarde_flader_Interior_fix_Primer(INT%20FIX).aspx

Interior Fix Primer er en grunder til hårde flader som keramiske fliser, PVC, laminater, lakerede overflader - ja selv til glas, er den velegnet. Brug den hvis du f.eks. skal male dine køkkenlåger om. Hele produktbeskrivelsen

men nu er Flügger vel kendt som en af de dyrere leverandører..

er ikke håndværker og har til min kones store fortrydelse nogle gange urealistiske forventninger til hvor hurtigt ting kan laves :)

Der er yderligere 34 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også