Skunkvægshøjde

Et af de her spørgsmål som der ikke findes et endegyldigt svar på, men jeg vil alligevel høre jeres bud.
Hvor høj/lav skal man lave sin skunkvæg?
Det er gang arealer og værelser.


 

Et af de her spørgsmål som der ikke findes et... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nemlig IBA2000
Og jo mere utæt et hus er - jo sundere er det nok at bo i.
Og hvis man osse undlader opvarmning - og tag. Så bliver det sundt.
Som at være ude i Guds fri natur. Og det er jo utrolig sundt. :o)
hpox :

Nu ved jeg ik hvordan jeg skal tolke dit indlæg, men regner med sarkastisk / drilsk og det er ganske fint for mig at du ser det sådan, men det gør jeg bare ik helt... jeg har boet i et for tæt hus og har sgu aldrig været mere syg end da jeg boede i det...

Alternativ energi + Økologi = Bedre Miljø & Sunderer Mennesker

Netop: Ssarkastisk / drilsk var det ment.

Og det er fordi jeg nok aldrig helt kommer til at forstå hvorfor folk kan blive ved med at påstå den slags ting.

Har det med at gøre at det har videnskabsfolk ikke en s... forstand på.
Er det en eller anden "autoritær" holdning til tingene. Som iøvrigt er meget sundt.
Eller er det bare almindelig stædighed. Og uvidenhed.

Nå men: Hvis man bliver syg af at bo i tætte huse. Ja så er det jo med at få åbnet vinduerne på hospitalerne. Året rundt. For frisk luft er godt.Det har du ret i.

Og til sidst. Mener du stadigvæk at jorden er flad. :o)

Så er vi 2 med den holdning IBA2000!

Om nogle få årtier får vi ret, når dem, der bor i plastikposer, opdager at deres kroniske luftvejslidelser og andre gebrækkeligheder skyldes manglende ventilation!! OK, så er der vel også nogle, der vælger at droppe arbejdet, for at kunne lufte ud i deres plasticposer 10-12 gange à 15 minutter i døgnet.

Rent faktisk hørte jeg den anden dag, at man er kommet til at spekulere over, at man mister en masse varme ved disse idelige udluftninger. Det var en klog ekspert, der havde fundet ud af dette i sin visdom. Tror måske han er indstillet til en Nobelpris!

Næh Hpox, jeg tror ikke jorden er "flak som en pannekag", men jeg tror så heller ikke på alt, hvad eksperter bilder mig ind. Rent faktisk har eksperter jævnt hen taget fejl.
F.eks. har jeg i koldt vejr haft mine hænder under dynen, uden at jeg har fået de grimme sygdomme, man ellers spåede folk, der ikke holdt hænderne over dynen.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er jo ikke let, hvis man har udnyttet 1. sal med loft til kip og lav skunk!

Med venlig hilsen
ktm

 

Enig

Netop skunkrummene er gode til ventilations rør, det er der mine bliver trukket, sammen med netværk, strøm, varme rør, antenne osv.

Skrevet af njord på 23 feb 2011 21:19
Leo...

100 mm isolering er SLET ikke nok idag..... 

Det ved jeg da godt, men jeg isolerer ikke færdig, før jeg er færdig med at lave vandbåren gulvvarme på 1. sal. Jeg har dog tætnet og isoleret skunklågerne...

Lige nu har jeg el-varme, så der skal jo lige laves lidt om, og meget af installationen kommer til at ligge i skunken

MVH Leo

hpox :

Det var godt, så ved vi andre jo også du har din humor i god behold... hehe...

Tja... Det er jo folks egen holdning og mening, dels nok fordi de jo danner deres egen mening og holdning til sådan et emne...

Jamen frisk luft har vist ikke skadet nogle mennesker endnu så vidt jeg har lært i skolen... Men kan da tage fejl, men kan du komme med noget dokumentation på at luft er skadeligt???

Tror faktisk også jeg lærte i skolen at selv om jorden så flad ud især i midtjylland og på fyn så er det ikke sandt og at jorden er rund...

Og lige til sidst så er jeg enig med ktm og vist en del andre.... hehe...

Alternativ energi + Økologi = Bedre Miljø & Sunderer Mennesker

Jeg kan kun sige at det kan være svært at se nogev egentlig sammenhæng mellem skunkvægshøjde og frisk luft. :o)
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis