Påbud om tagtrin fra skorstensfejeren men hvor stor afstand mellem trinene

Hejsa

Jeg har fået en påbud af min skorstensfejer om at montere tagtrin på mit tag som er belagt med eternit tagplader. Men jeg er i tvivl om hvor stor afstand der skal være mellem trinene. Er det ikke nok med et tagtrin pr. plade?? eller skal der være et x-antal cm?? mellem trinene.

Hilsen
tellme
Hejsa Jeg har fået en påbud af min skorstensfejer... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Betalingen sker over komuneskatten og jeg tror ikke du kan skifte ham ud og prisen er fast og fastsat af komunen.
Sludder.
Skorstensfejning betales af skorstens ejer.
Priserne fastsættes i forhandling mellem KL og skorstensfejermestrenes brancheorganisation.

I hvert fald i århus kommune.
450 kr er vel ikke alverden, der skal køres frem og tilbage, nogen gange kræver det flere besøg hvis ikke du lige er hjemme.
Der ud over kan jeg ikke se det store problem i at smide de par trin op, her kommunen bliver skorstene ikke godkendt med mindre der er trin nok så de kan færdes på en nogenlunde sikker måde, og fair nok for mig.
Det er vel osse rare for en selv at der er trin end en skorstensfejer der har en dårlig dag og kaster stigen op på ens tag?
Der er stor forvirring på området skorstensfejerens adgang til skorstenen, og forvirringen bliver ikke mindre af, at der er flere skorstensfejere med i diskussionen her på siden. Spørgsmålet er beskrevet meget grundigt på den ny website  www.skorstensfejning.mixtum.dk Her finder I alle oplysninger om gældende regler.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også