Kaloriferi varmesystem

Hej

Jeg har et ældre kaloriferi varmesystem af navnet Hess, som ikke kører så godt. Er der nogen der har erfaring med sådan en slags system, eller kender til nogen der har. Har søgt information på Hess hjemmeside, men ser ud til at firmaet ikke eksisterer mere. 

Det er blæseren på systemet der kører dårligt, og ved ikke hvem der servicerer sådanne anlæg?

På forhånd tak!!
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved ikke om de fortsat eksisterer. Men du kan jo skrive til [email protected]
http://www.ullerodpark.dk/Brochure%20HESS%20Filterservice.pdf
Godtnok et link via et andet firma.. men en mail adresse er det trods alt :-)

Men jeg gætter på at de fleste VVS firmaer vil kunne servicere dit anlæg.....
Ikke i al evighed, men nok et par år endnu.... Kalorifære anlæg er vist på den absolut sidste del af deres tid....

MVH Njord

MVH Njord
Handler det ikke bare om at få sat nye lejer i blæsermotoren, eller måske bare kul?
Det burde kunne klares af enhver elektromekaniker.
Den har vel kørt i 30-40 år, så det er i grunden ikke så mærkeligt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er nok aksel og lejer i ventilatoren som er slidte, det er en glat aksel som nemt kan lev. af makinværksted,
lejerne mener jeg er glidelejer som skal have olie et par gange året,de burde kunne skaffes det er standardmål.
Hilsen Joy

<p>&#160;</p> <p><strong><em>&#160;&#160;&#160; KH</em></strong></p>
Hej, tak for svarerne.. Fik kontakt til Hess, selvom hjemmesiden var lidt død i det, så var der alligevel stadig gang i fabrikken!!

Det endte med en ny blæser på varmeanlægget, da det kostede for meget at få skiftet lejerne i den, efterhånden mange år gamle blæser..

Men som skrevet ovenfor, så er det desværre begrænset hvilke vvs folk der vil rode med sådan et anlæg, det er lidt for old school til dem tror jeg, og dog heller ikke så udbredt, så vidt jeg har hørt...

Men alligevel et anlæg der ikke kræver det store så kunne selv skifte blæseren på anlægget, og spare at de skulle komme og sætte den i, da de har firma i Jylland og ikke nogensamarbejdspartnere på sjælland..
Fin tilbagemelding :-)

Rart at høre du igen har fået varme på anæget også selvom det er et noget ældre anlæg.....

MVH Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis