Regulering / indstilling af gulvvarme hvordan

Hej har lige etableret gulvvarme i hele hytten ,første salen i forskalning og varmepl. underetagen i beton. har startet det op og reguleret flowet ind efter måleskema fra altech temp. er start til 45g fremløb og der er 38 g på fremløb og 30 g på returen på shunten.  efter et par dage registere jeg at nogle af kredse er returen meget kold og der er ikke så meget varme i gulvet så jeg regulere lidt på flow i de enkle kredse og få nået mere varme på . ( alle termostater køre fuldknald )  nu er der så begyndt og blive lidt koldt i takt med vejret . Så hvad gør jeg nu. regulere jeg nået mere på flowet ., eller skruer jeg op for fremløbet. ??.

Er jeg helt galt på indjustering af system eller er der en anden måde det skal gøres på
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have et større fremløb jo koldere det bliver !
Jeg er ikke lige klar over hvad du mener med flovet, for flov er lig med fremløb, det du kan regulere på er blandningen af varmt og brugt køligere vand på shunten, så vidt jeg lige husker.
Jeg kan justere flowet igennem hver kreds på shunten - Det justeres ind efter hvor lang kredsen er . jo kortere kreds jo mindre varm vand skal der igennem for at varme den op . Problemet er at der er blandet fliser og trægulv og overflade temp jo ikke må overstige de 27 g så hva jeg lidt bange for bare at skrue op for fremløbet . Men det vil jeg så prøve mig med.
Jo men det er jo dine thermostater der sørger for at det ikke bliver som at hoppe rundt på en varm stegepande. Så giv du den nu bare noget skrald på fremløbet, en ting er sikkert, der går ikke ild i gulvet.
Jeg har lige haft samme tur. Efter at ha kæmpet med regulering af temp. uden held i et år er jeg dog endt med at købe trådløs styring. Det er blevet et HELT andet hus efter de er blevet monteret. Der udover har jeg en termostat monteret på fremløbet. Den er sat til 27 grader så mine trægulve ikke bliver ødelagt. Har selv monteret styringen uden probs.
MIT problem er lidt jeg ikke kan få temperaturen op jeg har trådløs styring liggene men ser ingen grund til at montere dem endnu da jeg med fuld skrald på alle termostater ikke får varme nok tror der er nået helt kuk i mit system for selv om jeg skrue fremløb op på fyret til 55 grader kan jeg ikke få fremløbet på min shunt over 42 og det undre mig jeg ville mene jeg bude kunne skrue op så jeg brænde mig på gulvet og det kan jeg ikke
Annonce
Jeg har ingen problemer med at varme huset op med en fremløbstemp på 27 grader. Kunne det evt være unbrako skruerne på fordelerrøret der ikke er åbnet nok? Så afkølingen bliver for stor i forhold til flow.
Termostatventilerne sidder jo på retur fordelerrøret.
Hej ?? prøv at sende mig et fotos på det så skal jeg se om jeg kan hjælpe dig. Min mali er [email protected] Hilsen Erik saninetto.dk

Hygger mig bare (:

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis