isolere under bølgeeternit i værksted

Hejsa, jeg er igang med istandsættelse af mit værksted, jeg vil gerne isolere loftet under bølgeeternit´en jeg forestiller mig en afstand til eterniten svarende til lægterne og imellem spær lægge isolering, skal der så dampspærre herunder inden evt beklædning ? eller er jeg helt gal på den ? bagefter skal jeg igang med isolering af ydervæggene som er pudsede, her forestiller jeg mig en skeletvæg med isolering og dampspærre udenpå inden beklædning ?? Tager gerne imod gode råd herom, tak på forhånd

facaderenser 

mvh
Niels

Hejsa, jeg er igang med istandsættelse af mit... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Om der bliver monteret troldtekt, gips eller profil beklædning har ikke den store betydning for tagets evne til at bære sne, vægten på loftbeklædningen er ingenting i forhold til tøsne, og vil ikke være en belastning der kan ændre noget videre på bæreevnen af dine spær.
dvs skumklodser ud ved tag fod ?
skal der andet i ?

mht beklædning, så skulle det godt kunne lade sig gøre med troldtext ? er der noget jeg skal være obs på her ?

facaderenser 

mvh
Niels

skumklodser ved tagfoden skal væk ja, omkring 3 cm luftspalte hen over isolering er fint.

sæt det op halvforbandt, det er klart det pæneste, og så må de selvfølgelig ikke få vand.

http://www.lyrk.dk
Skrevet af Niels bager på 15 sep 2010 21:59
dvs skumklodser ud ved tag fod ?
skal der andet i ?

mht beklædning, så skulle det godt kunne lade sig gøre med troldtext ? er der noget jeg skal være obs på her ?

I stedet for skumklodser burde der være monteret ventilations klodser.

Nej, egentligt ikke.

Troldtekt er faktisk rimeligt nemt at sætte op.
Annonce
Hvordan ved jeg om konstruktionen kan bære at jeg monterer troldtext ?

facaderenser 

mvh
Niels

http://www.cembrit.dk/Admin/Public/DWSDownload.aspx?File=%2fFiles%2fFiler%2fDE%2fBrochurer%2f280_Montagevejledning_Boelgepladetag.pdf

Her står lidt om afstad til lægter fra isolering.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis