Automatisk åbner til kasse, alt efter temp

Hejsa,

jeg er på jagt efter en åbnings mekanisme alla dem man bruger til automatisk at åbne vinduer i drivhuse, tricket er bare at den skal være noget mindre, jeg er ved at bygge en pc i et Humidor, og vil gerne have at låget åbner sig når temperaturen stiger i kassen, så der ikke bliver for varmt, låget skal bare åbnes et par centimeter. Jeg vil gerne slippe for noget der kræver strøm, jeg kunne sagtens tage 12,5 eller 3.3 volt fra strømforsyningen, men jeg vil foretrække en lav praktisk løsning og nej jeg vil ikke have den til at være åben hele tiden eller åbne den selv

mvh
Lasse
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er bare lige det at lukker du din pc. inde i en kasse vil du meget snart få problemer i en større karakter. Der er jo en grund til at den er monteret med en blæsefunktion så den kan køle sig ned, og det vil den ikke kunne hvis du stopper den ned i en kasse uanset du kalder den noget andet. Er det for at dæmpe blæsestøjen var det smartere at du byggede en kasse med et rør ud i det fri, vinterdage vil det endda give en hurtigere maskine.
Jeg er klar over køle problemerne, og det er jo netop derfor jeg er ude efter en mekanisme der åbner boksen så snart maskinen er i drift, men ville samtidig gerne undgå at skulle lave for meget elektrisk, så en mekanisk løsning alla en drivhus vindues åbner ville være den optimale løsning, hvis de kunne fås små nok. En bimetal fjeder ville også virke, men jeg er ikke sikker på at de fungere ved omkring 30-40 grader.
mvh
Lasse
Har du overvejet at skifte blæsere og lavet noget blæser styring ?
Bimetal fjedre fungerer som minimum fra -30 til 1000 grader C.

Jacob
Som jeg skrev tidligere: Cylinderen til en drivhusåbner har en passende vandring, du skal ikke bruge løftearmene som har en meget større bejægelse
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis