tagrens - hvad bruger de professionelle?

Hej
Har et 4 år gammelt tegltag som allerede er ved at blive lidt grønt. Derfor jeg gerne give det en omgang tagrens (med en havesprøjte var planen). Men er der nogen der ved hvad der virker?
Har forsøgt mig med noget almindelig Borup afrens - men der er da vist mere krudt i en danskvand med citrus end det.

Vh
Carsten

 

Hej Har et 4 år gammelt tegltag som allerede er... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ok
Planen var egentligt bare at jeg ville gøre det hvert år / hvert andet år for at holde det nede. Som sagt så er det på et 4 år gammelt tag hvor der ikke er decideret mos, men bare nogle alger 7 grønt skær.

Vh
Carsten

 

Skrevet af snedkeren 61 på 21 aug 2010 19:03
Har brugt essit fra BASF i Rødekro, det virker (et stykke tid), fuglene taber jo hele tiden klatter på et tag!
mvh snedkeren


De er åbenbart ikke så meget for at svare på henvendelser fra private, har du et godt fif til en forhandler af produktet?

Vh
Carsten

 

hej Carsten
Det er jeg nødt til at rode lidt med, (det vil tage lidt tid), da jeg har et fuldstændigt andet job nu end dengang jeg brugte deres produkter. Men jeg finder ud af noget, og så skriver jeg her.

mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

Skrevet af snedkeren 61 på 25 aug 2010 17:28
hej Carsten
Det er jeg nødt til at rode lidt med, (det vil tage lidt tid), da jeg har et fuldstændigt andet job nu end dengang jeg brugte deres produkter. Men jeg finder ud af noget, og så skriver jeg her.

mvh snedkeren


Mange tak!

 

Annonce
Hvad med at bruge noget så simpelt og let tilgængeligt som Roundup ?

Vil det virke ?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
hej
Det ved jeg godt nok ikke, men jeg ved at det andet virker. Har ikke fået rodet med det endnu(travlt på job), men det er IKKE glemt.
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

Fidusen med kobberpladerne ved rygningen er god nok.
Den duer bare ikke (ret godt)
På bølgede tagveklædninger vil det regnvand der rammer kobberet løbe videre ned af taget - i bunden af bølgerne.
Og tagrenderne skal jo af en art som ikke nedbrydes af "kobbervandet"
Hvis man endelig vil bruge metoden kan man ligeså godt bruge zink.
Den ultimative metode er at lægge en dæmper på tagvasketrangen eller montere flad- eller kobbertag.
i stedet for at bruge en masse kemikalier og gift, kan du skrubbe det af med en smal kost, og rent postevand. Det kræver dog at du låner en tagstige eller laver en anordning på en alm stige så det kan sættes fast på rygningen.

http://www.lyrk.dk
Hej, så ku´ jeg være der.
Ifølge en sælger  fra BASF handler de, som du selv fandt ud af,( kun med professionelle), men i dit område ligger der en trælast ( DAVIDSEN ), som forhandler produkterne. Hvis de ikke har det hjemme som du har brug for, skal det bare bestilles.
Jeg fandt også ud af hvad deres imprægnering hedder nu, nemlig masterseal 321 d.
Da jeg brugte det hed det noget andet og var også af en anden type (silikonebasis).
Håber det kan hjælpe dig videre, men snak for guds skyld med trælasten så de ved hvad du har brug for, og lige kontrollerer at jeg har skrevet det som produkterne hedder idag
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis