fjernelse af maling på mursten

hej

jeg har lige malet mit træværk- men desværre er der kommet noget sort maling over
på huset murværk.
højtryksrensning hjælper desværre ikke.
er der noget jeg kan gøre for at fjerne dette ?
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mal resten af huset sort, så er der såmænd ingen der lægger mærket til det lille uheld.

Men ellers er brun sæbe godt til at fjerne maling fra murværk - og andre steder. Brun sæbe i fast form påføres med pensel og afdækkes med VitaWrap. Lad sidde en uge eller mere. Murstenene bliver osse meget rene.
Brun sæbe er den rigtige løsning og en MEGET hård børste, så burde du kunne få det meste af.

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej
Jeg har også nogle maling rester et sted på mit hus, men bliver stenene ikke mørkere af, at det skal sidde så længe-?
mvh

Søren

Med venlig hilsen

Søren
Næe, hvorfor det?
Sæben skal jo skruppes og spules af igen,
Og hvad der måtte være tilbage bliver nedbrudt af "tidens tand"

Lav et lille forsøg
kan fortælle at det brunsæbe, virker upåklageligt.
alt maling er nu væk. smørede brun sæbe på i lørdags, og tog det så af igen igår tirsdag.
det må man sige er meget effektivt.
nu kommer næste eksperiment om det også kan fjerne olie fra fliser
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ork ja.
Det fjerner osse uønsket hårvækst.
Du bør osse eksperimenterer lidt med om det kan fjerne gammel gæld til banken.
ha ha ha
Olie på fliser fjernes nemt med et håndrenseprudukt, f.eks Swarfega. Er fliserne "åbne" i overfladen er brunsæbe ikke smart.
Der findes nogle forskellige produkter som du kan bruge. Nu ved jeg ikke om man som privatperson kan komme til disse leverandøre. Ellers vil jeg sige for at komme det helt til bund skal du måske snakke med en graffitiafrenser. Hvis det er så lidt som jeg tror, så vil det ikke blive særlig dyrt at få det fjernet rigtig.
Hvis du selv ønsker at prøve at skaffe produktet mener jeg det hedder grafiti Green. Der findes forskellige slags væsker inden for dette, både i forhold til dit underlag og farver. Så vær lige ops på dette. Håber dette hjalp dig i din videre søgen.

facadeisolering og pudsning af facader hos JTF

Jeg er klar over at dette er et gammelt tråd. Jeg har samme spørgsmål men med en lille detalje:

Murstenene på mit hus var oprindeligt gule. De er malet hvide. Og da jeg malede træværket, kom der malingrester på de hvide mursten. Hvis jeg nu bruger brun sæbe og alle de andre løsninger her på tråden, fjerner jeg så også den hvide maling? Eller skal jeg bare male huset påny i hvid?

Albert

Venlig hilsen

Albert van Harten
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også