Husvansværk for nybegyndere ????

Hej jeg bor et sted hvor der er meget sandet jord, derfor har mit græs brug for lidt ekstra vand..
Jeg har tidligere haft et hus vandings anlæg, så jeg ved godt hvordan det fungere osv, men problemet er at det ligger i den forkerte ende af haven, og jeg syntes ikke rigtigt det giver noget vand ( det har ikke været brugt meget længe)
Så derfor kunne jeg godt tænke mig at flytte det, men hvordan gør jeg det ? / laver et nyt
Skal jeg have fat i en brønd bore ? og hvordan finder jeg ud af hvor det er bedst at bore.. jeg ved at grund vandet står meget højt her ude, den gamle boring er ca 2 meter dyb !
Jeg håber virkelig der er nogle som kan hjælpe mig

Mvh Rasmus

Razzbap -

Hej jeg bor et sted hvor der er meget sandet jord... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
JGK - Tilslutningen taget op på billederne da den jo ikke er funktionel mere, Men den har bestået af et vandrør med en kontraventil i bunden og så en pumpe til at suge vandet op

Razzbap -

JGK - Der er vand i de nuværende brønde, men det er som om det ikke siver hurtigt nok ind, da min pumpe ca kan køre i 5-10 min hvorefter man kan høre en slubre lyd og så køre den tør og så skal den lige stå og i et par minutter og så kan den køre i 5-10 min igen

Men det er også underordnet for jeg skal jo gerne have lavet en anden brønd da den nuværende ligger et lidt uheldigt sted i haven

Razzbap -

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis