InFocus projektor...

Hej alle.

Så er det jo søndag og store klunserdag på vores lokale containerplads.

Dagens absolutte førstepræmie var denne her:

En møg-stor videoprojektor af mærket InFocus, som en af vores 'kunder' havde købt af et udlejningsselskab, men aldrig rigtig brugt, og nu skulle den altså ud.

Vi prøvede den lige, da vi kom hjem, den er enormt lysstærk, selv i dagslys, så vi skal ud og finde noget hvidt stof og lave os et lærred.

Vi fik at vide fra den tidligere ejer, at man ikke kan få pærer til den, men kan det virkelig passe? Vi ved godt, at projektorpærer koster kassen, og det giver vi gerne, hvis den skulle ryge (men indtil videre kører den fint)

Der røg også lige en Sony surround-receiver med under vesten, men den tjekker vi i morgen

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Godt fund der! Man bliver så dejligt tilfreds med sig selv efter sådan et fund!

http://www.infocus.com/Accessories/Lamp.aspx

For mig at se burde det ikke være noget problem at få pærer til sådan en.
De har nu ikke nogen til den model (LP790), men det er også en ældre sag, kan vi se - i manualen er der instruktioner i at sætte den til en computer med Windows 98

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

http://www.projektoren-datenbank.com/lampen/index-en.php?scrollno=&id=&bestellung=&lan=ja&suche=#_a

Tyske forhandle med "næsten" alt.
prøv at ringe til Komplett.dk de finder det meste nr. 70 70 19 19
Hej igen.

Ja det ser ud til, at man godt kan finde pærer til den alligevel. Så nu tør vi godt lege biograf her i weekenden med popcorn og bland-selv og cola og hele møllen

Et opslag på den tyske side gav os et varenummer, vi kunne google videre med - SP-LAMP-008 - og det gav en bunke hits, så nu skal vi bare finde det bedste tilbud. 1500 kr. er mange penge, så kan der spares lidt dder, er der til et par film mere og en ekstra pose popcorn


Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Annonce
Vi fik lige lavet et interimistisk lærred af et par rundstokke og noget lagenlærred i går, så fruen kunne se X-factor - og jeg kunne få bygget den sidste Lego-Technic model, der ikke kræver medicintilskud

Det er nu lækkert at lege hjemme-bio. Selv om billedet kun er en halv gang større på hver led end vores 42", så er arealet mere end dobbelt så stort. OK, der er et stykke vej op til fuld HD, hvad skarphed og farver angår, men det vænner man sig nu til.

Min bror har for nyligt indkøbt et 55" Samsung LED og en BlueRay afspiller til. Da vi havde slæbt monstret op i lejligheden og sat det til, smed han 'Transformers' på, det var nærmest skræmmende skarpt (og filmen skræmmende dårlig). Men det er også en løsning til godt 20.000. Vores har kostet cirka 1% af dette

Nå ja, 2% hvis vi regner Lego'en med

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Ja jeg er også på projektor holdet, startede med en larmende projektor og noget hvis væg, så opgraderede jeg med et 68"" lærred med sorte kanter, det gav en del :-) så fandt jeg en billig brugt projektor der larmede noget mindre end den anden, om det er hd eller ej betyder ikke så meget, når først filmen er igang og man sidder med fusserne oppe og hygger :-)

Om det kan betale sig at købe en ny pære til den, eller finde en nyere brugt projektor til samme pris er jo lige spørgsmålet, men så længe der er liv i pæren er det jo ikke aktuelt, men når det bliver tid, så prøv at kigge efter hvad en brugt projektor koster kontra pære til den gamle
Så er der dømt Ringenes Herre på projektoren


Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Det ser da ok ud, med mindre at billedet er taget med et ikke Mpix kanera (under 1mpix).

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Øh, hvad har det med sagen at gøre? Billederne bliver jo alligevel skaleret ned herinde. Men det er taget med et EOS 300D i indstilling P for at undgå blitzen.

I øjeblikket står projektoren på to klodskasser og en alu-kuffert i sofaen. Jeg ville egentlig have lavet en hylde til den i går, men da først regnen holdt op her på Østsjælland, var vi så godt i gang med at se film, at det blev udskudt til i dag. Det bliver en hylde, der kan sættes i klemme mellem sofaryggen og væggen, så vi ikke skal slås med den, når vi ikke har video-flip

Når først hylden er klar, ved vi også, hvor stort billedet maks kan blive, og så skal lærredet laves færdig. Vi regner med at ende på 180 x 130, hvilket er ok biografagtigt, når vi sidder kun 3 meter fra det

Og ja, den dag, vi kan få en LED fladskærm i samme størrelse til under 10.000 finanskriseramte kroner, ryger projektoren ud, men lige nu er det bare 'top dollar'

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis