stråtag ???

kan det virkelig passe at det eneste der skal isolere mod brænd i et stråtag er en Sepatec® dug...
som jeg kan læse mig til er taget opbygget....  strå, Sepatec® dug, isolering, dampspær, isolering, gips....

og er der nogle der kender en mere præsis vægt for et stråtag i forhold til b5 plader, tegl osv.


alt mulig mand

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vægten kommer meget an på tykkelsen af stråtaget. Men det er ikke helt så let som jeg engang bildte mig ind, og slet ikke når det er fugtet op efter længere tids regn.
Min datter fik lagt et ca 30 cm tykt stråtag på sit sommerhus. Her er der så vidt jeg kan se ingen brandisolering, isolering i det hele taget og ingen dampspær.
Kig dig meget omkring, før du beslutter dig for, hvem du vil have til at lægge dit evt. stråtag. Der er mega stor forskel på de enkelte aktører i kvalitet og udseende, og sikkert også i pris.
Det er rasende dyrt!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er ingen krav om brandisolering i forbindelse med taget, men af hensyn til forsikrings præmien, er det altid en god ide at forhører sig hos sit forsikringsselskab.

De nedsætter nemlig normalt forsikringspræmien en hel del, hvis det laves en brandsikring i forbindelse med en større tagrenovering.

I de fleste tilfælde benyttes der gipsplader som undertag, da disse så også udgør en del af brandsikringen.



Sådan noget kan godt give nervøse trækninger!

Det er Langtved Færgekros sørgelige tilstand. Det var så en gryde med kogende margarine, der angiveligt var årsagen.

 


Med venlig hilsen
ktm

 

Ja, det går sku stærkt når først der er gået ild i tagkonstuktionen også.

I sommers brændte der et hus i Sæby tæt på Gørlev, det tog ikke mange timer før det hele var brændt ned, når først der er gang i taget på sådan et hus, så er det umuligt at få stoppet igen.

Stråtaget er jo så smart indrettet at det vand de sprøjter på taget, render jo bare af igen....

De er ved at lukket taget derude på de nye hus som er opført som erstatning for det gamle stråtækkede hus, lidt syndt for der er en vis charme med sådan et gammelt stråtækket bindingsværkhus.
Sådan gik det med Lindenborg Kro


Med venlig hilsen
ktm

 

det med gips passer ikke i følge de ting jeg har læst mig til... det er en gammeldags måde at gøre det på når man laver nyt

undertaget kan ikke brænde kik på det her link... http://www.sepatec.dk/

og her kan men se de måder topdanmak vil have http://www2.topdanmark.dk/privat/forsikringer/bolig/hus/straatag/
det er figur 5 det er interessant


det jeg spurgte om var vægt på taget i forhold til tegl. ??
og om den dug?? har nogle prøvet at arbejde med den eller anden erfaring.

alt mulig mand

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis