Maling direkte på spartel?

Hejsa

Kan man male direkte på fuldspartlede vægge, hvis man giver dem forankringsgrunder først?

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan man sagtens, blot man har grundet

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
bare husk , at hvis de ikke er slebet HELT plane , vil det altid kunne ses ,
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
bredker, ja det kræver nok at man sætter halvdelen af sit liv til side, det kan virkelig være en kamp at få spartel til at være HELT plan. Jeg er størst fan af at der kommer "blød" filt på væggen, så slipper man for at bøvle i 10år med sandpapir/spartel..

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Okay.. jeg har bare hørt at væggene bliver meget "sårbare" overfor skrammer, buler osv. hvis man maler direkte ovenpå spartel. Det passer måske ikke?

Vi skal male med strukturmaling, så vi skal ikke bøvle med spartel og sandpapir i 10 år
Hvis du grunder den så bliver den temmelig hård og knap så sårbar, som den ville have været uden grunder. Det er selvfølgelig ikke sådan at du skal spyde den med en gaffel :-)

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hvad er "blød" filt?
Det hedder ikke ligefrem blød filt, men det er typisk en filt der er nemmere at arbejde med hvis man ikke har en 100% jævn væg, som jeg bl.a. ikke har hos mig selv, så har den nemt ved at ligge sig på væggen og rette sig til.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Okay Så må vi jo lade være med at rende rundt med skarpe genstande

Hvad hedder det der bløde filt?
Det er alm. glasfilt han mener.

Jeg ville helt klart også benytte filt på væggene, evt. forgrundet så skal de bare males 2 gange som er hurtigt klaret.

og er du ikke den største haj til dem med at sætte glasfilt, så gå langt udenom det forgrundet, det er langt sværer at arbejde og at få et godt resultat med.

 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også