alarm til Dykpumpe

Hej håber der er nogen der kan hjælpe. mig og en ven skal lave noget alarm til hans dykpumpe. meningen er at der kan være noget lyd vis den ikke sætter i gang når vandet når en vis højde i hullet. har prøvet at kikke på nettet men ikke rigtig finde noget.
Hej håber der er nogen der kan hjælpe. mig og en... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
oki tak for hjælpen =D
nivaumåler, kontaktor, lamper, og så 1 hjælpekontakt, så skal det bare sættes sammen.. det koster omkring 1000kr for materialerne og så er det ikke noget jeg ville begive mig ud i hvis ikke jeg var elektriker..

today is born, the seventh one.. born of woman the seventh son..

oki jeg er elektriker =D men hvad vil du med en kontaktor?
Skrevet af Tubbe den 14-05-2009 17:03
oki jeg er elektriker =D men hvad vil du med en kontaktor?

Da billige niveaumålere ofte ikke kan klare at bryde så stærk en strøm er det en god idé at anvende kontaktor vil jeg mene..

today is born, the seventh one.. born of woman the seventh son..

nå ja.. det kan jeg jo godt se hvad du mener. menigen er at den niveaumåler jeg ville sætte der ned skal bruges til en alarm/lys. så jeg kan se når pumpen ikke køre. for den har sin ejen niveaumåler. har nemlig prøvet at den løb over 2 gange =( lige nu har jeg 2 rør ned til hullet. den ene skal gå til pumpen og den anden til en niveaumåler. men så er jeg gået lidt i stå. har du en god idé moon??
Annonce
Skrevet af Tubbe den 14-05-2009 19:40
nå ja.. det kan jeg jo godt se hvad du mener. menigen er at den niveaumåler jeg ville sætte der ned skal bruges til en alarm/lys. så jeg kan se når pumpen ikke køre. for den har sin ejen niveaumåler. har nemlig prøvet at den løb over 2 gange =( lige nu har jeg 2 rør ned til hullet. den ene skal gå til pumpen og den anden til en niveaumåler. men så er jeg gået lidt i stå. har du en god idé moon??

Kom lige til at tænke på noget.. du kan da bare lave det med et batteri og en 12v pære, så er det ingen problem jo..

today is born, the seventh one.. born of woman the seventh son..

ja.. ved ikke rigtig. ville heller bare lave det på 230.
for er af lige vel i gang med at lave ny inst. til pumpen =D
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis