Udluftning af Volvo Penta diesel motor

Hej

Jeg har en sejlbåd med en Volvo Penta 2002 diesel motor. Jeg har brugt en hel dag på at udlufte brændstofsystem, enten fordi jeg gør det på den forkerte måde eller fordi motor
og brændstofsystem i min båd er monteret uhensigtsmæssigt.

Tanken er placeret lavere end filter og motor, og derfor har jeg som beskrevet i manualen forsøgt at pumpe brændstof frem med håndpumpen samtidig med at jeg har forsøgt at udlufte begge filtre.

Håndpumpen er ikke særligt effektiv og det lykkedes ikke at få fyldt og udluftet filtrene på denne måde.

Jeg valgte derfor at fylde filtrene ved hjælp af en engangssprøjte og bagefter presse den sidste rest luft ud med håndpumpen.

Selvom motoren kører nu, er det en temmelig besværlig procedure jeg har opfundet, og jeg tvivler på at det er den korrekte måde at udlufte en dieselmotor på.

Hvad gør I andre???

mvh Steen
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

En god og nem måde at udlufte,er at løsne brændstofrørene på dysene og e.v.t lette på ventilløfterne,derefter lader du motoren køre på starteren eller håndsving indtil der sprøjter olie ud ved dysen,så spænder du dysen imens starteren stadig kører og så skulle den ged vist være barberet.
m.v.h Kurt V
Hej
Jeg har en Volvo 2003T og har haft samme problem. Det var kontraventilen i brandstofpumpen der var defekt,så jeg måtte købe en ny pumpe.
Det kan tyde på at dit problem er det samme.

M.v.h. FIH.
------------------

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af FIH (den 26-04-2002).]

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af FIH (den 26-04-2002).]

mvh.
palles
Nu kender jeg ikke en dyt til motoren, men på vores gamle bukh er det en knast drevet pumpe, og hvis knasten står og aktiverer pumpen (eller næsten) får du det nævnte problem

------------------
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis