Terrasse ideer

Hej.. jeg står og ska lavet en ny terrasse.. men jeg mangler en ide.. Problemet er at huset ligger højere end resten af haven,  så der hvor terrassen kommer til at slutte bliver der en kant ned på ca 70 cm.. lige nu er der bare stablet fundablokke oven på hinanden uden der er gjort noget ved dem..

Har set dem holmegaard kantblokke man kan få, men det løber op i 5000 bare for de sten.. Jeg kunne også vælge at pudse den sokkel der er nu, men spørgsmålet er om det vil frostsprænge og skalle ligeså stille af..

Nogen der har en frisk ide??? På forhånd tak.!

Mvh Henrik Bækgaard
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der kan jo køres en del jord på og lave et skråt bed. Eller du kan forskalle op og sætte tra på eller stålplader der er drøn mange muligheder.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Eller plante foran muren, så man ikke kan se den.
Havde selv en mur der ikke var for pæn, den fik en kant af vedben, som blev holdt klipet helt ind, så den dækkede, og ikke sprete sig for meget. Det er ret billige, så en plante hver halve meter kommer ikke til at koste alverden.

Green

Hvis beton er lavet efter de rigtige forhold, sker der ikke noget de første 6-8 år. Men muren Skal være ren. Den skal nok ikke Pudses i den forstand men vandskures så bare revnerne bliver fyldt ud.
træ er da dejlig varmt at gå på skal lægges på strør spørgsmålet er om det så er for højt, ellers er beton belægning da også pænt. Synte da ikke den ser så grim ud, den tjener da et formål, har du en trappe ned til haven, det kunne da pynte lidt og tage fokus væk fra stenene, du kunne lave en bue udaf i begge sider af holmegårdssten og så plante feks roser forneden langs der er dejligt lunt ved sådan en beton væg der ville de ha det godt.
Knaten er måske ikke så pæn, der ville jeg nok lægge en flise på.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.

Lækkert at der er så langt fra huset ud til kanten - det giver muligheder!

Hvis det er sydvendt ville jeg lave en opklodset træterrasse ud til ca 1m fra kanten og derfra så lave en reflektionspool med overløb ud over kanten - totalt afslappende med vand!

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis