akustikproblemer i hjemmet

hej herinde!

Jeg er med garanti ikke den eneste der har problemer med akustiken i vores hus. Vores køkken er suverænt det værste. Vi har gipslofter, fuldspartlede vægge og klinker på gulvet. Rumhøjden er 2,30. Når vi har gæster bliver man tosset i hovedet af akustikken i rummet.

Lydlofter er udelukket idet vi jævnligt har besøg af mus - og der er lydlofter nok ikke optimale  - men så tænkte kæresten jo på at sætte noget på væggene.

F.eks. en 9mm mdf-plade med skumgummi på bagsiden og stof trukket udover forsiden. Spørgsmålet er bare om det vil hjælpe noget og om andre har gjort sig nogle erfaringer med lignende løsninger????

Håber på noget konstruktivt feedback
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kunne se ud som om det eneste du så mangler i dit køkken er et stort brusende kirkeorgel, så ville det være fuldendt.

Hæng nogle rya tæpper op på vægene eller en stak viskestykker, gode gardiner i vinduerne. Smid et par kludetæpper på gulvet, lav dig et flydende loft af lameller hængende 10 cm. under det gamle loft. Mulighederne er faktisk mange, måske kæresten kan krearere nogle klude tæpper pactwork tæpper eller lignende.

hmm tak for forslagene - uden du i øvrigt skal tage det ilde op - så efterlyser jeg nok ideer der ikke indeholder ryatæpper, viskestykker, kludetæpper og ting hængende 10 cm under eksisterende loft ....udover det ville være grimt er der i forvejen kun 230 i højde så det ville jo se fuldstændig grotesk ud. 

Er udemærket klar over hvordan lyd bliver optaget osv. Jeg efterlyser løsninger der kan integreres i et normalt udseende hjem uden at tage al opmærksomheden. 

Man kan bl.a. få akustik-kunst - altså billeder malet på lydplader, nogen der har erfaringer med den slags?

P.s. en stak viskestykker har næppe nogen som helst indvirkning på akustikproblemer i langt de fleste hjem - blot til dem som overvejer den løsning  
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du kunne jo indledningsvist prøve at følge rådet, om ikke andet så som forsøg, og fornem om det overhovedet giver noget, der er værd at ofre mange penge på.

F.eks. på et badeværelse, er der ret stor forskel på, om rummet er helt tømt for tekstiler eller der bare hænger 2-3 håndklæder.

Måske du har været udsat for for megen høj musik eller nytårsfyrværkeri, eller blot er blevet tunghør pga alder. Hvis man eftergånden har fået nedsat hørelsen opleves lydbilledet som værende dårlig akustik værre og værre og jeg fornemmer ikke den store forskel på i hvilket lokale jeg, med nogen nedsat hørelse, befinder mig i. Hvis bare en 4-6 mennesker taler højrøstet sammen, er det slet ikke til at skelne ordene.

Med venlig hilsen
ktm

 

Et lille sidespring Ktm, jeg træf en ældre herre en dag, han precenterede sig således:
Jeg hedde Anton er kun 92 og batteridrevet og så pegede han på sit høre apparat
Så manglede han bare en pacemaker og en indopereret stimulator til hjernen også med batteri, så skulle han vel være så god som ny! :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

du kan da godt montere noget loft der fanger lyden!
Hvis du sætter det neden under det gamle. Du behøver jo ikke lave huller op igennem!!

Prøv evt. at søge inspiration her http://danoline-no.com/products/linings/index.html

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også