Isolering og el-gulvvarme max. 100 mm

Jeg skal i gang med at renovere vores entre på ca. 6 kvm og kunne godt tænke mig at installere gulvvarme (el) og et klinkegulv. Rummet var i gamle dage (før vi boede i huset) fyr-/vaskerum og der er terazzogulv under det nuværende gulvtæppe.

Jeg har tænkt mig at ophugge terazzogulvet, så jeg kommer ned til beton'en, og herfra starte projekt: gulvvarme. Jeg er i tvivl om der er isolering under beton'en (huset er fra midt-1950'erne) og jeg ville derfor gerne have en eller anden form for isolering under gulvvarmen. Jeg forventer at have 10-11 cm til både isolering, gulvvarme og klinker.

Er der nogen der har erfaring/anbefaling til hvilken type isolering jeg skal benytte og/eller hvordan jeg bygge gulvet korrekt op?

Mvh

KLA

Jeg skal i gang med at renovere vores entre på ca.... Vis hele indlægget
51 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af pev den 19-12-2008 22:09
Jeg vil meget gerne vide fra de to kloge hoveder om i har brugt den slags isoleringstype, eller har i noget i have den klogskab i som i uddeler her i forumet.


Nej, jeg har ikke brugt den isoleringstype, da jeg for 117. gang savner ordentlig dokumentation for at skidtet virker til almindelig boligisolering.

Jeg er uddannet bygningsingeniør, og derudover udlært elektriker, så ja, jeg vil da mene at  jeg har noget at have min "klogskab" i.

Så mangler vi bare at få at vide hvad du har din klogskab i, siden du kan tale ned til alle os andre imbecile mennesker.........

Har du også skrevet til alle de andre eksperter der udtaler sig i offentlige rum om at reflektiv isolering IKKE duer til almindeligt boligbyggeri?

- men de er måske alle sammen nogle hvalpe der ikke er tørre bag ørene endnu?

Med venlig hilsen

Anders

Skrevet af pev den 19-12-2008 21:15

Hej.

Jeg bad om seriøse svar tak.

Prøv lige at læse hvad i modstandere skriver, i modsiger jo hinanden

Der laves stort set ikke moderne lavtemperaturapparater uden superisolation i dag, skriver Malte jamen hvorfor dog det når ik det dur skidtet.

Er der nogen forklaring på det? Er en isolation god til kulde, er den så ik også god til varme


Pev, dine svar tyder desværre på at du mangler basal viden om hvad varmestråling er og hvordan produkterne virker og ikke mindst hvornår de ikke gør.
Til pev

Kan du ikke snart komme med noget direkte sagligt dokumetation for hvorfor det er så fantastisk produkt. Det er sikkert skide godt til at isolere med hvis der tilfældigvis ikke lige skule blæse, og der ikke er nogen døre og vinduer monteret i huset. Så er jeg sikker på det er supergodt. Men når nu det blæser ind på noget er der automatisk en nedkøling der vil det køle rummet og andre ting ned. Det er videnskabeligt bevist at det er sådan det virker.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Hejsa alle, nu har jeg fulgt med i alle de livlige diskusioner ang alutherm, og helt aerligt, jeg sidder sgu og griner. det er jo saare simpelt, hvis materialet ikke er godkendt til dansk byggeri endnu, saa lad vaere med at bruge det. der er jo en grund til at TI ikke har godkendt det endnu. jeg er teknisk isolatoer og har arbejdet med isolering i mange aar, (kulde, varme lyd). Pev, der er forskel paa kulde og varme isolering, og det kan du ogsaa se hvis du har set en AB. , maaske er dit materiale ok, men stadig,,, godkendelse, er alfa og omega her i DK. jeg ville naesten oenske at dit produkt bliver godkendt, det ville lette mit arbejde en del hvor der ikke er meget plads at goere paa, men indtil der er, er det her en meningloes diskusion. kom med en ordenlig test, ikke fyrfads lys og 2 maend i et rum i 3 timer, men en dokumenteret test over f.eks 3-6 maaneder i 2 ens bygninger, Alutherm versus godkendt isolering, og lad os se hvad det bringer.
God weekend til alle.
Annonce

Hej Baatgaard

Mon ikke du skulle tage et supplerende kursus i isoleringsteknik og du behøver ikke at belære mig om isoleringsmetoder.

At gøære nar af andre, det skal man ikke, man sidder selv i saksen på et tidspunkt.

Alt det fis med godkendelse af materialet. Ved i hvordan at mineraluld bliver testet?

Er der nogen her som er klar over hvor meget Aluthermo/Airflex der bliver omsat her i Danmark om året?
 
Der er lavet test med Aluthermo, hvor energiforbruget er super lavt. Bygningen er på ca. 400 m² samt swimmingpool, forbruget ligger på omkring 3-3500 liter olie/pa. men det er måske også løgn og latin

 


PE

Umiddelbart ved jeg ikke hvor meget der bliver omsat. Men jeg ved at skulle købe det produkt skulle det stadig ikke sælges i bilka som primært salgsted.

Jeg ved heller ikke hvordan man tester glasuld og rockwool, men er sikker på at der er forelagt nogle test omkring hvordan det virker, men er sikker på at det er en meget saglig test der foretages på TI.

Angående den test du beskriver, hvad er olieforbruget på den tilsvarende bygning isoleret med Rockwool eller Glasuld.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Pev, jeg (og sikkert også andre) mangler stadig svar på hvad din uddannelse/erfaring er, når du nu har udråbt dig selv til isoleringsekspert.
(Endda så meget at du begynder at belære isolatører........)

Du kan blive ved at snakke om tests, men så længe du ikke har seriøse testresultater/rapporter får du aldrig overbevist "pøblen" om at det såkaldte superprodukt virker.


Med venlig hilsen

Anders

Utroligt at du er blevet ingeniør.

Jeg kan oplyse at jeg har engang studeret med en isolatør, uha en viden de har  mærkelig nok måtte isolatøren stoppe studiget.

Uanseet hvor mange referencer der kommer, så bliver de skubbet let til siden, men skidt med det, vi sider og griner godt i skægget, jeg tror vi skal til at kalde Aluthermo for fluefanger, dsådan en man hænger op i staldene i hopper sgu lige i gyngen, enda også de store spifluer tager den


PE

Pev, for det foerste, jeg goer ikke nar af nogle, ved ikke hvor du har det fra, men at du bliver personlig tager jeg meget afstand fra. som sagt, kom med noget sagligt, istedet for denne barnlige og personlige attitude du kommer med. du er velkommen til hver en tid at foelge med mig paa job og faa indblik i isolerings verdenen, og hvor komplex den endelig er. isolering er ikke bare at smide hvad som helst paa. paa alle byggerier er der en arbejds beskrivelse (AB) som er udarbejdet af forskellige arkitekter og ingenioere, og den er udarbejdet i henhold til dansk lovgivning under ISO 9001-2000, kvalitets sikring, og ISO 14001, miljoe og der er strike regler der skal opfyldes, bl.a mht brandhaemmende materiale. jeg ved ikke hvor du har studeret, og hvad du har studeret, men din evt uddannelse er ihverfald mangelfuld. den har da ikke laert dig noget som helst om pli eller respekt for andre mennesker. God jul til dig..
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis