Frem og returløb på varme i etagebyggeri

Hej!

Jeg har overtaget en adskildt lejlighed jeg er ved at renovere.

Der kommer 2 varmerør op. Et frem og et retur selvfølgelig... men hvordan finder jeg ud af hvad der er hvad? Jeg synes ca der er lige meget tryk i dem begge når jeg åbner.

Jeg har prøvet at være nede i kælderen og kigge og der har jeg prøvet at lukke for både frem og retur skiftevis, men det ændrer ikke rigtigt noget i trykket synes jeg... (Nok fordi de andre radiatorer i opgangen er åbne)

Nogen der har nogle gode idé'er eller gyldne råd?

Mvh. Henrik
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

det varmeste rør er fremløbet,

hvis du forbinder dem med en klar plastslange  kan du se hvilken vej vandet løber


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

så prøv at følge rørene  i lejligheden nedenunder, der vil du kunne se afgreninger til radiatorerne og derved konstatere hvad der er retur eller fremløb

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

den har jeg os tænkt på, men den lejlighed der er neden under, kommer rørene op inde bag køkkenet så det er helt umuligt at se hvad der er koblet på hvor...
så forbind en lang slange i mellem , og luk op samtidigt, det rør der bliver varmt først er fremløbet

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Annonce
Jeg har lige prøvet at koble min radiator på... men noget tyder vist på det er vendt forkert :)
så er det bare en ommer

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

det bli nok først i morgen... jeg har ikke nye klemmeringe :(
se det positve i det ,nu har du fundet fremløbet

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

hehe... det er ikke så positivt at sku fryse i nat :P men de klemmeringe kunne man overhovedet ikke se var klemt så jeg byttede rørerene og det holder tæt så mon ikke det er ok
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis