Kan man genbruge mursten i ny tilbygning.

Hej

Vi vil lave en tilbygning på vores røde murstenshus fra 1954. Vi vil også gerne have at tilbygningen udføres i røde sten. Er der nogen der har billeder som viser hvordan det kan se ud? Vi er spændte på at se, hvor stor farveforskellen er. Er der nogen der har erfaringer med at genbruge gamle - nedtagne mursten fra en nedrivning?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg fik for nogle år siden lavet en lille portion reparationssten til mit hus fra '43 - bl.a. til sålebænke. På trods af mine meget specielle sten er det faktisk ikke at se, at der er tale om nye sten.

MEN - på en hel tilbygning vil man under alle omstændigheder kunne se forskellen, dels pga. de store flader nye sten, dels pga. nye fuger.

En murer har fortalt mig, at de på større reparationer blander lidt muld i vand og koster reparationen over - det giver lidt patina, der slører reparationen.


Mvh.

Jan R.
Og det virker, det med at lave en muld/vand blandning. Jeg har for mange år siden repareret noget seletøj for et musæum, hvor jeg var nødt til at erstatte ødelagte dele med nyt, men efter en grus og jord behandling så det ud som var det lige så gammelt som det originale.

V.h. Håndværkeren

hej igen

tak for svarerne. jeg har ført om tricket med lidt skidt fra tagrenden, i hvert fald til småreparationer. men jeg kunne godt tænke mig at se eksempler på større tilbygninger, så hvis der er nogen der ligger inde med et billede vil det være velkommen.
god weekend

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis