VVS Spørgsmål – Hvad er det ?

Hej Ja kort sagt hvad der disse 2 til ? Har lige overtaget et gammel hus for første gang så skal lige have styr på de forskellige dibbedutter og deres funktion. På forhånd tak for hjælpen.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske noget ævl, men jeg prøver.

Den til højre er en AVBT ventil, på hvilken dit brugsvands temperatur sættes. Denne kan i øvrigt sætte sig fast som en radiatorventil, kan med adskillelse af toppen masseres igang igen (husk det hvis en dag det hele er koldt ud af hanerne).

Den til venstre sidder på samme streng, men her må IT konsulenten give op måske det er en måler som dit fjernvarmeværk bruger. De grå ledning ser ud som om den ender i den.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Hej

Den sorte til venstre er en trykdifferensventil og den grå er en Fjv ventil til at styre temperaturen på returvandet.

Ok,lidt svært at se på min installation sidder en magen til. Men der går et ganske tyndt rør op i væksleren. Jeg holder mig til IT tror jeg

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg undrer mig lidt over at man ikke kan se hvor det tynde kobberrør går hen, hvis de viste ventiler sidder i returløbet skal det efter min mening gå til fremløbsrøret, kan du se om det gør det? Hilsen Aksel
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis