gulvvarme og varmefordelingsplader

Vi skal renovere vores stueetage, der er ikke kælder og gulvet er ikke/dårligt isoleret - ergo skal det brydes op og graves ud så der er plads til isolering - over 220 m2...

Vi kan godt lide tanken om at man ved varmefordelingsplader kan styre varmen mere præcist end når det er indstøbt i beton især da vi i forbindelse med denne renovering får store glaspartier mod især øst og syd.

Spørgsmålet er nu om noget har et kvalificeret gæt på om det er meget dyrere pr.m2 i anlægsomkostninger vs. at indstøbe?

Man vibrerer sand og støber et lige klaplag (flydebeton?) - er det herefter nødvendigt at lave opklodsning til at "holde på det" eller kan man lægge varmepladerne direkte på trykfast isolering og derefter svømmende gulv der er tilstrækkeligt tykt?

Hvis man laver opklodsning er der så nogen forskel i isoleringsevnen ved at anvende sten/glas-uld til at isolere istedet for polysteren plader?

mvh
Morten


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

I tilfælde af gulv på opklodsede strøer kan du ikke bruge polystyren, da det udvikler giftig gas i tilfælde af brand.

Vær opmærksom på at du ved større renoveringer normal vil skulle overholde gældende krav til isolering (der er undtagelser),

Du kan benytte 'trykfast' polystyren, det kan ligges direkte på sand, men det er noget dyre end eksempelvis EPS80.


 

Det sq godt være det er ok i gulv, det er også vist i forskellige ligge vejledninger. Jeg har bare set så mange steder at man ikke må anvende det i loft, men der bliver jo også varmere ved brand.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis