Str. på brændekedel

Hej alle,

Vi skal ud og investere i en ny brændekedel, men jeg er lidt i tvivl om hvor stor den skal være.

Valget er faldet på en Baxi solo innova, men jeg er lidt usikker på hvorvidt vi skal vælge en 20 eler 30 KW??

Vores hus er på 165 M2, i to plan - uden kælder. Middel isoleret årg. 1909.

Nogen der har et bud??

Jeg tror selv et 20 KW vil være tilstrækkelig.

Mvh. Jesper, Hundslund

Hej alle, Vi skal ud og investere i en ny... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
En ting du bør tænke på når du sætte din baxi op, det er at den er med røgsuger, og den skal have skiftet lejer engang imellem, det er måske med 10 års mellem rum.
Det er bare så du sikre at du kan komme til sugeren uden at skulle skille hele anlæget.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Vedr. 777 udregning ...

1 kw = 860 kcal.

Nope -

1 kw = 0,24 kcal

 

 

 

Hihi -

I fysikkens verden er der to regnestykker. Først tallene og herefter enheder.

1 kw = 860 kcal. nej 1 kw = 0,24 kcal
1kwh = 860 kcal .... jeps.

W er joule pr. sekund - så der mangler at blive ganget timer på [h] dvs 3.600 sekunder

 

 

 

Annonce
Skrevet af FWM den 19-09-2008 09:36
En ting du bør tænke på når du sætte din baxi op, det er at den er med røgsuger, og den skal have skiftet lejer engang imellem, det er måske med 10 års mellem rum.
Det er bare så du sikre at du kan komme til sugeren uden at skulle skille hele anlæget.


Det havde jeg ikke lige tænkt på - havde faktisk besluttet at knokle den så langt op imod en væg som muligt, men selvfølgelig overholde afstandskravet til branbart.

Tak for tippet:-)

Jesper

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis