Bør jeg komme mørtel i disse huller inden der vådrumssikres og sættes fliser op?

Ja, titlen siger alt. Murer kommer i næste uger og vådrumsmaler og derefter sætte fliser op. Jeg tænker fliseklæb sagtens kan få fat, men har nogle huller som kom efter jeg fjernede de gamle fliser med en borehammer.

Blandt andet er der også et hul ved det ene vandrør, bør jeg fylde dette ud? Og i dette tilfælde, kan jeg da bruge “hurtig” mørtel som jem og fix sælger, og så blot fylde i?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Ja de små huller skal du reparere. Vådrumssikring kan ikke blive tæt ellers. Du kan bruge hvilken som helst mørtel, og den behøver sådan set ikke at være hurtig mørtel. det kan sagtens hærde bag vådrums membran. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 19-05-2024 22:25:13

Velkommen på lds.
Ja de små huller skal du reparere. Vådrumssikring kan ikke blive tæt ellers. Du kan bruge hvilken som helst mørtel, og den behøver sådan set ikke at være hurtig mørtel. det kan sagtens hærde bag vådrums membran. 

 Ok! Er det nemt nok, skal det bare skubbes ind og så slibes jævnt når det er hærdet eller?

ev elmand skrev den 19-05-2024 22:25:13

Velkommen på lds.
Ja de små huller skal du reparere. Vådrumssikring kan ikke blive tæt ellers. Du kan bruge hvilken som helst mørtel, og den behøver sådan set ikke at være hurtig mørtel. det kan sagtens hærde bag vådrums membran. 

 Og kan jeg bruge mørtel på tube, da det jo ikke er store huller? Væggene er ren beton

huller forvandes. Det vil sige du kaster lidt vand ind med en børste, så de fleste flader er fugtige. Så presser du mørtelen ind i hullet, ved at skubbe det med murerske. Bagefter skraber / glatter det af med det samme med murer ske. Så skal du ikke gøre mere. 
Du kan bruge mørtel på tube. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 19-05-2024 22:36:52

huller forvandes. Det vil sige du kaster lidt vand ind med en børste, så de fleste flader er fugtige. Så presser du mørtelen ind i hullet, ved at skubbe det med murerske. Bagefter skraber / glatter det af med det samme med murer ske. Så skal du ikke gøre mere.
Du kan bruge mørtel på tube. 

 Super tak! Jeg fandt også noget i det lokale jeg og fix som hedder “Polyfilla megafiller”, kan dette også anvendes? Der kommer jo fliser udover, så det skal sidde fast 

Du har jo nu været rundt omkring mange materialer. Den polyfilla kan også bruges. Den skal dog i modsætning til mørtel tørre fra overfladen hvor mørtel hærder ved hjælp af vand, og derfor ikke behøver at være fuld hærdet for vådrumssikring.
Så den polyfilla skal bruges i lag på maks 2 cm ad gangen og tørrer 1 cm / 12 timer. 
Så du skal  komme i gang hvis murer kommer her først på ugen.   

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis