Renovering af badeværelse

Hejsa!
Jeg står og vil gerne renovere mit badeværelse med microcement og nye gulvfliser.
Tanken er at alle vægge og brusekabine bliver lavet i microcement, mens resten af gulvet skal have nye klinker/fliser.

Jeg er dog lidt i tvivl om vådrumsmenbran.
I brusekabinen er det ikke noget problem, da jeg kan ligge microcementen uden på de eksisterende fliser og membran.
Men resterende gulv er jeg i tvivl om jeg bare kan bryde de nuværende fliser op, ligge en ny membran (måske LIP?), og så fliseklæb og fliser? Det skal siges at jeg har gulvvarme.

Har tilføjet et billede af badeværelset.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds. 
For det første ved du om der er membran under fliser ?
for det andet så er det svært at tage fliser af uden at ødelægge membran. Og du skal have mindst 5 cm ok " gammel membran" for at du kan få så meget overlæg til ny membran så det er tæt. Desuden skal det være ret rent hvor det går sammen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jo tak!
Jeg har ingen ide om der er membran. Men tænker der er det, da så vidt jeg kan læse skal være membran i badeværelsesgulv - måske jeg har misforstået noget?

Så hvis jeg tager fliserne af, og membranen ikke er okay op til væggen, skal jeg så til at hive ALT ned for at få det op?


Brons skrev den 03-05-2024 21:36:39

Jo tak!
Jeg har ingen ide om der er membran. Men tænker der er det, da så vidt jeg kan læse skal være membran i badeværelsesgulv - måske jeg har misforstået noget?

 Det er så vidt jeg ved først i BR10, at der blev krævet anvendelse af en vådrumsmembran.. Er badeværelset indrettet før BR10 er det ikke sandsynligt, at der er anvendt en membran.

Ja det netop alderen på badeværelse som afgør om der er membran. Og selv om der blev bestemmelser om det, så var det i starten lidt trægt med at få det implementeret. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis