Overdækket terrasse med sider!

Hej 
Jeg skal lige høre om der er nogen der kender til reglerne for at sætte sider på en overdækket terrasse. Jeg ved at man skal søge tilladelse til det, men hvad nu hvis det er flytbare modul sider/læskærme der ikke er faste men kan flyttes på, men som stadig virker som vægge på de åbne sider. Håber der er nogle kloge hoveder der ved om det er en mulighed for "snyde" systemet lidt da det jo ikke bliver en rigtig lukket terrasse da jeg jo kan tage et stykke eller hele væggen med ud på græsset hvis jeg vil.
Mvh. Sally 

Mvh Sally
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er det for regler du tænker på at "snyde"?
Reglerne er stort set de samme for et skur som en overdækket terrasse. Det vil derfor i de fleste tilfælde være ligegyldigt om der er vægge eller ej.

Hvis taget på terrassen er en del af husets tag, er der andre regler.  Så regnes det ikke for en selvstændig bygning, men for en del af huset.
Har du allerede en terrasse hvor der et, fra husets tag uafhængigt, tag?
Hvis ja, så sætter du blot de sideafskærmninger op.
Ud over den af GodeVen nævnte begrænsning, så må terrassen heller ikke være tilsluttet husets permanente opvarmning.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Hvis der er permanent opvarmning, skal reglerne for isolering overholdes.
Der er ingen opvarmning. Det er bare et halvtag jeg gerne vil have sider på... 

Mvh Sally
Sally the one skrev den 01-05-2024 13:35:21

Der er ingen opvarmning. Det er bare et halvtag jeg gerne vil have sider på... 

Det regnede jeg også med, men bare info for en sikkerheds skyld.


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Du starter med at skrive at du ved, at du skal søge om tilladelse til at sætte sider på. Det mener jeg ikke er rigtigt. Men der er så mange regler. Hvor har du informationen fra? Er det noget du blot har hørt, eller er det fra en juridisk pålidelig kilde?


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis