El til kværn

Hej. Der er vist nogle eblektrikere her i forum som kan besvare mit spørgsmål.
Vi har en kværn i haven som får strøm via et langt kabel som vi trækker op til baghaven.
Men: kværnen virker kun når vi bruger en stikkontakt  inde i stuen. Vi prøver at trække kablet fra et stikkontakt i vores værksted/fyrrum, men her smækker den sikringerne.
Efter at vi har fået en robot er det ikke så smart at robotten kører når vi har trukket ledningen tværs over græsplænen. Fra  værkstedet/ fyrrummet kunne vi trække kablet langs hækken.
Hvad går der galt i i værkstedet og kan en elektriker fikse det? Bare så jeg kan forklare ham hvad der skal laves og jeg kan få et tilbud.
Med venlig hilsen - Ingeborg


Når lysten driver værket
Hej. Der er vist nogle eblektrikere her i forum... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Afstanden fra stuen og op til kværnen er meget længere, måske 18-20 meter, en afstanden fra værkstedet, hvis vi trækker kablet langs hækken.  Kablet er ikke på tromle, men et tykt kabel af dyrere slags, også brugt til vores båd, hvor der ikke er elstander tæt på. Det vikles op i store løkker.

Når lysten driver værket
Hej jeg har tidligere skrevet at det er 10 amp smeltesikringer. Relæet slår ikke fra.

Når lysten driver værket
Kanmandet skrev den 27-04-2024 08:53:32

Hej jeg har tidligere skrevet at det er 10 amp smeltesikringer. Relæet slår ikke fra.

Så sæt en 13 A sikring i gruppeafbryderen og se om det ikke hjælper. 13 A sikringen passer i samme pasring som 10A.


fase
Ups.... det troede jeg ikke var ok= lovligt. Når det gælder håndværk sommkræver autorisation tænker jeg altid på forsikring itilfælde af ulykke eller brand.

Når lysten driver værket
Kanmandet skrev den 27-04-2024 16:20:12

Ups.... det troede jeg ikke var ok= lovligt. Når det gælder håndværk som kræver autorisation tænker jeg altid på forsikring i tilfælde af ulykke eller brand.

 Det kræver ikke autorisation at skifte en sikring. Systemet er indrettet, så du ikke kan sætte en for stor sikring i. Du vil f.eks. ikke kunne sætte en 16A sikring i uden at skifte pasringen i bunden af gruppeafbryderen. Den pasring, der sidder i din gruppeafbryder, er sikkert rød.



fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis